Secretariat of the General People’s Congress
Decree No. (161) of 1376 FDP (2008 AD)
adding a provision to Decree No. (48) of 1376 FDP
issuing the implementing regulations of Law No. (3) of 1375 FDP
on establishing and organising the Financial Audit Authority
The Secretariat of the General People’s Congress,
Upon review of:
has decreed:
Article (1)
The following provision shall be added to Article (24) of the implementing regulations of Law No. (3) of 1375 FDP on establishing and organising the Financial Audit Authority:
“The salaries of members and employees working at the Financial Audit Authority shall be determined in accordance with the schedule attached to Secretariat of the General People’s Congress Decree No. (131) of 1376 FDP issuing the implementing regulations of Law No. (2) of 1375 FDP on organising the People’s Oversight and Inspection.”
Article (2)
This Decree shall enter into force on the date of its issuance. It shall be implemented by the concerned persons and competent bodies and published in the Legal Register.
The Secretariat of the General People’s Congress – Libya
Issued on 16 Ramadan
Corresponding to: 15 September 1376 FDP (2008 AD)
قرار أمانة مؤتمر الشعب العام
رقم (161) لسنة 1376 و.ر 2008 مسيحي
بإضافة حكم لقرارها رقم (48) لسنة 1376 و.ر بإصدار اللائحة التنفيذية
للقانون رقم (3) 1375 و.ر بإنشاء وتنظيم جهاز المراجعة المالية
أمانة مؤتمر الشعب العام،،،
قـــــــــــــررت
مادة (1)
يضاف إلى نص المادة (24) من اللائحة التنفيذية للقانون رقم (3) لسنة 1375 و.ر بإنشاء وتنظيم جهاز المراجعة المالية، الحكم التالي نصه:
" وتحدد مرتبات الأعضاء والموظفين العاملين بجهاز المراجعة المالية طبقا للجدول المرفق بقرار أمانة مؤتمر الشعب العام رقم (131) لسنة 1376 و.ر بإصدار اللائحة التنفيذية للقانون رقم (2) لسنة 1375 و.ر بتنظيم التفتيش والرقابة الشعبية ".
مادة (2)
يعمل بهذا القرار من تاريخ صدوره، وعلى المعنيين به والجهات المختصة تنفيذه، وينشر في مدونة التشريعات.
أمانة مؤتمر الشعب العام
صدر في 16/رمضان
الموافق: 15/الفاتح/1376 و.ر (2008 مسيحي)
Only good news, no spam will ever arrive in your mailbox!
We are thrilled to announce the successful launch of our new legal database design as part of DCAF's ongoing commitment to our valued users. This update introduces a range of improvements, including a streamlined, user-friendly interface and enhanced functionalities, ensuring effortless access to vital information.
We take great pride in delivering this significant enhancement, and we reaffirm our dedication to providing you with the utmost service excellence. We extend our sincere gratitude for your continued trust and support.